Melodifestivalen :)

Okej, här ska man berätta vad man tycker om gårdagens melodifestival.

image22

Final: Sanna Nielsen, Rongedal ( stavas det så? )

image26

Självklart åker Sanna till final, det var ju en fin balad, men man har ju såklart hört den förut, den lät som "Everything" som var med i melodifestivalen 2006, tror jag, men jag kan förstå varför låtarna känns bekanta, för snart är ju alla låtarna skrivna, det är svårt att bara komma på en ny låt bara så där, men iaf, bra låt, men det kunde gärna fått vara en annan artist, jag tyckte att det inte lät så bra med henne, mina åsikter!!

image28

Electric Banana Band-bröderna yeah! dom var riktigt bra, vart förvånad att dom tog sig till final, trodde på att dom skulle till andra chansen, Men hipp hurra! det blev final!! Superglad :D

image27

Och stackars lilla Carola, fast det är nog mer synd om Andreas kan jag tänka mig, hon trodde stenhårt på att dom skulle till final, men ICKE!! Det blev en andra chans för dom, men folket i sverige röstade nog på Andreas, inte på Carola, för jag och kanske så som många andra har börjat tröttna på Carola, Det skulle kunna vara en idé om en artis får vara med ex: 3 gånger, för det är ju fusk om artisten är med hur många gånger som helst som i det här fallet Carola. Carola ligger väldigt bra till i eurovision, men det är ju hennes popularitet som gör att hon kan ligga bland dom fem bästa, inte låten.....

image24

Och snälla! En hockeyspelare som sjunger... han lät som Jimmy Jansson, och låten var ju Nicke och Mojje stuk i, Jisses! Han sjöng väl helt okej, för en klassfest!
Han får lov att hålla sig till hockeyrinken ett bra tag till, om han inte vill hålla på med barnprogram.....

image25

Och hur sjutton kunde man skicka in en låt om en pizza!!!!!
och den får vara med!!!!!!!!!
försöker dom göra så att dom bättre låtarna hamnar bra till genom att lägga till dåliga.
Folk måste sluta ringa för kul, det är inte roligt, det finns folk som tar melodifestivalen på allvar, ni såg ju förra veckan, Christer Sjögren kom till final, vilket skämt!
Jag hatar alla skämtgrejs i sånna här sammanhang! Det är en musiktävling och vi vill inte skämma ut sverige genom att skicka iväg Pizzagubbarna! Tur att de inte gick vidare nånstans!

Dansen igår var mycket bättre än förra veckan, det är bra att dom har med något som är seriöst, för allt i melodifestivalen är mycket på skämt, att allt ska vara såååååå roligt, lägg av, mer seriöst, visst, lite roligt, men inte hela tiden.Så då är det bra med lite dans, och inte sagan som gjordes förra året, oh my god!!! det enda jag tyckte var bra var sista avsnittet i finalen, när tönt-killen sjöng: Jag ska älska dig tills hjärtat slutat slå, Låten kom från Sarek, genom eld och vatten.

image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback